Általános szerződési feltételek

Domain: www.Tacscool.hu
E-mail: info@tacscool.hu
Telefon: 0670/627 67 79
Cégnév: Tacs-Cool Kft.

  1. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
    (ÁSZF)- tacscool.hu
    tacscool.hu – hatályos ettől a naptól: 2023-09-20
    Preambulum
    Üdvözöljük honlapunkon! Klímaberendezésekkel kapcsolatban bármit kérdezhet tőlünk.
    Cégünk lakossági és iprai hőszivattyúk, klímaberendezések forgalmazásával, telepítésével
    foglalkozik Magyarország területén. Köszönjük, hogy vásárlás során bennünket tisztel meg
    bizalmával!
    Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével
    kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel
    munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
    Impresszum: a Szolgáltató adatai
    Név: Tacs-Cool Kft.
    Székhely: 1043 Budapest, István út 3. 10/58
    Levelezési cím:
    Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék
    Cégjegyzékszám: 01 09 410960
    Adószám: 32186035-2-41
    Képviselő: Varga Viktor
    Telefonszám: 0670/627 6779
    E-mail: info@tacscool.hu
    Honlap: www.tacscool.hu
    Tárhelyszolgáltató adatai
    Név: ATW Internet Kft.
    Székhely: 1138 Budapest, Esztergomi út 66. fsz. 1.
    Elérhetőség: +36 1 6000
    Weboldal: https://atw.hu/
    Fogalmak
    Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
    www.Tacscool.hu
    info@tacscool.hu
    0670/627 67 79
    Tacs-Cool Kft.
  2. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy
    meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
    ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van
    kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem
    tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)
    Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában,
    vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás
    hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
    Felek: Eladó és Vevő együttesen
    Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
    Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
    Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége,
    hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
    Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely
    olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének
    feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
    Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon
    képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú
    árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
    Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége,
    hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos
    típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
    Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
    Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
    Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a
    személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő
    tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
    Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében –
    szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a
    címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a
    telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
    Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás
    nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg,
    hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
    eszközt alkalmaznak
    Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
    Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
    Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a
    Polgári Törvénykönyv szerinti,
  3. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a
    jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  4. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
    Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
    Vonatkozó jogszabályok
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
    www.Tacscool.hu
    info@tacscool.hu
    0670/627 67 79
    Tacs-Cool Kft.
  5. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
  6. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  7. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
    összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  8. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
    151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
    45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
    19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
    vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  9. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  10. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a
    vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú
    tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a
    2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes
    személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
    áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
    A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és
    digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)
    Korm. rendelet
    Az ÁSZF hatálya, elfogadása
    A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
    jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a
    jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
    határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának
    feltételeit.
    A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon
    elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
    Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
    A szerződés nyelve, a szerződés formája
    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem
    iktatja.
    Árak
    Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai
    okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben
    Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az
    ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
    Eljárás hibás ár esetén
    Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  11. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    0 Ft-os ár,
    kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os
    kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).
    Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely
    információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos
    jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
    Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
    A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken
    terjesztheti elő:
    Telefon:
    Internet cím:
    E-mail:
    A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
    érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével
    közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
    A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a
    panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és
    az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
    személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus
    hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az
    írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
    Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
    vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését
    követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél
    rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a
    vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
    panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
    A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  12. a fogyasztó neve, lakcíme,
  13. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  14. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb
    bizonyítékok jegyzéke,
  15. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
    kivizsgálása lehetséges,
  16. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
    felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  17. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
    7.telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
    panasz egyedi azonosítószáma.
    A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt
    az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
    A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak
    jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell
    továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  18. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell
    terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
    Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem
    rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
    Fogyasztóvédelmi eljárás
    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését
    észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
    követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
    feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
    található: http://www.kormanyhivatal.hu/
    Bírósági eljárás
    Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás
    keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi
    CXXX. törvény rendelkezései szerint.
    Békéltető testületi eljárás
    Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát
    elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is
    fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
    közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes
    testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
    A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
    Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési
    kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség
    („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
    Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető
    kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
    megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
    A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel,
    amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
    bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény
    mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
    középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
    A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli
    törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
    középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió
    forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
    nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását
    célozza.
    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
    feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
    eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
    érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
    fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
    A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban
    benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan
    eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának
    megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  19. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
    a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
    b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
    c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
    d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
    e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás
    ügy rendezését
    f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
    közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem
    előterjesztésére nem került sor,
    g. a testület döntésére irányuló indítványt,
    h. a fogyasztó aláírását.
    A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó
    bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában
    a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
    Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
    A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
    A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
    https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  20. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
    Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
    Telefonszám: 06-72-507-154
    Mobil: +36 20 283-3422
    E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
    Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
    Békés Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszám: 06-66-324-976
    Fax: 06-66-324-976
    E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
    Honlap: www.bmkik.hu
    Budapesti Békéltető Testület
    Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
    Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
    Telefonszám: +36-1-488-21-31
    E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
    Honlap: bekeltet.bkik.hu
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszám:06-22-510-310
    E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
    Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
    Fax: 06-52-500-720
    E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu
    Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
    Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
    Mobil: 06-20-373-2570
    E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
    Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
    Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
    Telefonszám: 06-32-520-860
    Fax: 06-32-520-862
    E-mail: nkik@nkik.hu
    Honlap: www.nkik.hu
    Somogy Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
    Telefonszám: 06-82-501-000
    E-mail: skik@skik.hu
    Tolna Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
    Telefonszám: 06-74-411-661
    Fax: 06-74-411-456
    E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu
    Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
    Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765,
    06-70-938-4764
    Fax: 06-76-501-538
    E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
    Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
    E-mail: bekeltetes@bokik.hu
    Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszám: 06-62-554-250/118
    E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
    Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszám: 06-96-520-217
    E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
    Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
    Heves Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
    Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
    Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
    Mobil: 06-30-967-4336
    E-mail: bekeltetes@hkik.hu
    Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
    Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
    E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszám: 06-1-269-0703
    Fax: 06-1-474-7921
    E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
    Honlap: http://panaszrendezes.hu/
    Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszám: +36-42-420-280
    Fax: +36-42-420-180
    E-mail: bekelteto@szabkam.hu
    Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
    Vas Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszám: 06-94-506-645
    Fax: 06-94-316-936
    E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
    Honlap: www.vasibekelteto.hu
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  21. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
    Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
    E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
    Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
    Zala Vármegyei Békéltető Testület
    Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
    Telefonszám: 06-92-550-513
    Fax: 06-92-550-525
    E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
    Honlap: www.bekelteteszala.hu
    Online vitarendezési platform
    Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül
    lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
    kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a
    távolság meggátolná őket ebben.
    Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
    feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
    A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni
    kívánt vitarendezési testületet.
    Az online vitarendezési platform itt érhető el:
    https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
    Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
    Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben
    maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
    Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
    magatartási kódexe.
    Tájékoztatás a digitális elemeket tartalmazó áruk működéséről, valamint az
    alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről
    A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül
    a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő
    adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak
    tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  22. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
    A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk
    tájékoztatást.
    Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
    Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt
    adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a
    bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által
    megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,
    illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó
    tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés
    létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető
    legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a
    megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
    A honlap használata
    A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
    Az Áru kiválasztása
    A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes
    Árukat. Az egyes Árukra kattintva találja az Áru fotóját, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon
    szereplő árat kell megfizetnie.
    Kosárba helyezés
    Az Áru kiválasztása után Ön a „Kosárba” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – Árut a kosárba anélkül,
    hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül
    ajánlattételnek.
    Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba az Árut, ha nem biztos abban, hogy az adott Árut meg kívánja vásárolni,
    mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az Ön által
    kiválasztott Áruk, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a
    megrendelés véglegesítéséig – a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból
    tetszés szerinti Áruk eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb Áruk helyezhetőek, illetve a kívánt darabszám
    megváltoztatható.
    Amennyiben Ön a kiválasztott Árut a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel „Az Árut hozzáadtuk a kosárhoz”
    szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több Árut kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra!
    Amennyiben a kiválasztott Árut szeretné ismét megnézni, vagy újabb Árut szeretne a kosárba helyezni, úgy
    kattintson a „Vissza az Áruhoz” gombra!
    A Kosár megtekintése
    A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti
    a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott Árukat eltávolítani a kosárból, illetve az Áru darabszámát
    megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által
    megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett Áruk árát is.
    Amennyiben Ön nem kíván további Árukat kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Megrendelés” gomb
    lenyomásával folytathatja a vásárlást.
    Vásárlói adatok megadása
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  23. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    „Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott Áruk
    megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár.
    A „Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási információ” szövegdobozban teljes nevét,
    címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ” szövegdobozban a rendszer automatikusan a
    „Számlázási információ” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük
    távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.
    A rendelés áttekintése
    A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön a „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a
    megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és
    visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintás esetén Ön a „Rendelés
    áttekintése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a
    felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt már nem
    változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).
    A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
    Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak,
    valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „MEGRENDEL” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A
    honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A
    jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
    Ön a „MEGRENDEL” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni,
    és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt
    az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48
    órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
    Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
    A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés
    leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön
    megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.
    Cégünknél minden vásárlást meg kell előznie egy előzetes, ingyenes szakmai konzultációnak, amelyben a
    kollégánk tájékoztatja Önt az ellenjavallatokról és átbeszélik, hogy a kiválasztott készülék hogyan tud segíteni
    Önnek és családjának. A megrendelés leadását követő 24 órán belül munkatársunk telefonon fogja keresni,
    így kérjük a telefonszámot megfelelően töltse ki, mert a telefonos konzultáció hiányában nem tudunk
    készüléket postázni.
    Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl.
    név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg –
    velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja
    meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy
    megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
    Fizetési módok
    Banki átutalás
    A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  24. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Utánvétel
    Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az „Utánvétel”
    fizetési módot.
    Fizetés FoxPoston bankkártyával
    A teljes biztonság és átláthatóság érdekében csakis bankkártyával lehet fizetni. A FoxPost hálózata az OTP
    szigorúan ellenőrzött rendszerét használja a fizetési tranzakciók lebonyolítására.
    Átvételi módok, átvételi díjak
    GLS futárszolgálat
    A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki.
    Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
    MPL Futárszolgálat
    Teljesítési határidő
    A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5
    munkanap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem
    teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
    Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
    Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az
    esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a
    megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
    Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának kifizetése sikeresen
    megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett
    Áru esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok,
    költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára
    nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
    Külföldre történő értékesítés
    Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió
    területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a
    megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.
    A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet
    előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára,
    vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési
    hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe
    szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el,
    amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
    A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti
    nyelven kommunikálni a Vásárlóval.
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  25. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban
    meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek,
    vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
    Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.
    A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
    Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
    Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak
    kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az
    esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat
    (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben
    a vételár összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
    hívhatja fel a Vásárlót.
    Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem
    magyarországi Vásárlóknak is.
    Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai
    Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási
    módon.
    Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem
    magyarországi Vásárló is.
    Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a
    jog nem illet meg.
    Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem
    fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Eladó a
    szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  26. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Fogyasztói tájékoztató
    Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
    Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
    tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli
    elállási joggal!
    A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó
    az elállási jogát
    a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
    aa) az Árunak,
    ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott
    Árunak,
    a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított
    határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen
    felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.
    A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a
    szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
    Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az
    ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
    Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
    A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat
    útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
    A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
    Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A
    határidő 14 nap.
    Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni 14 napon
    belül.
    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen
    felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.
    A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
    Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
    visszaigazolni.
    Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
    Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
    Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az
    elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által
    ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  27. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
    eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
    Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
    Amennyiben Eladó a Vevő kérésére – mert a Vevőnek utóbb felmerült okból a termékre nincs szüksége – úgy dönt,
    hogy a berendezést visszaveszi, akkor a visszavételt az alábbi feltételekhez köti:
    A Vevő az Eladó rendelkezésére bocsátja az áruszámla és a szállítólevél számát, valamint
    a berendezést az Eladó telephelyére kell visszaszállítani eredeti csomagolásban és állapotban.
    Az Eladó megtagadhatja a visszavételt, ha a csomagolás, ill. a berendezés sérült vagy a berendezés beépítésre került
    vagy nem raktári berendezésről van szó (csak az adott Vevő részére rendelt típus) vagy nem komplett termék – pl.
    hűtőközeg, ill. egyéb vegyi anyag – esetében. Az Eladó jogosult a Vevő részére az ügyintézés költségeként ez esetben
    az áru értékének 10 %-át felszámítani és a visszatérített vételárból számla szerint visszatartani.
    A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő
    késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
    Többletköltségek
    Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az
    Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
    díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
    Visszatartási jog
    Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem
    szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell
    figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
    A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
    Az Áru visszaszolgáltatása
    Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut az
    Eladó telephelyére visszaszállítani eredeti csomagolásban és állapotban.
    Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
    A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a
    fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött –
    szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
    szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a
    szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a
    fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a
    szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye
    figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.
    Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
    A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
    meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
    Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
    Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
    Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  28. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    a. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  29. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett
    előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti
    elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
    b. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
    befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
    állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
    e. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
    felbontása után nem küldhető vissza;
    f. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
    g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható
    módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor
    állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot
    követően kerül sor;
    h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
    fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
    tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    j.hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
    esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett,
    előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott
    annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a
    vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
    Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,
    kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre
    vonatkozóan
    A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a
    45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
    A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő
    vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.
    A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében
    A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és digitális
    elemet tartalmaz áruk esetében
    Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben
    foglalt követelményeknek.
    Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak
    meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint
    rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és
    egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
    alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  30. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott
    rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az
    üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást – és
    biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
    Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak
    alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány
    vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír
    rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és
    egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a
    biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak
    képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó
    nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését
    rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a
    csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és
    meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy
    próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak, leírásának.
    Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
    a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
    a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy
    a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
    A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetében
    Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy
    a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy a az Eladó
    felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
    b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által – illetve
    digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által –
    rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
    Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a az Eladó
    felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe
    helyezés befejeződött.
    Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális
    szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az
    áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos
    szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetővé.
    A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó
    árú esetében
    Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru
    digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági
    frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell,
    hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
    Az Eladónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
    a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a
    digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  31. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    által észszerűen elvárható; vagy
    a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor
    két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éves
    időszakon keresztül kell biztosítania.
    Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az
    áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
    a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának
    következményeiről; és
    b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az
    Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
    Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról,
    hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a
    fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
    Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
    Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
    Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az
    Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
    kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső
    esetben – a szerződéstől is elállhat.
    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az
    indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
    Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó
    áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában
    fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
    Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A
    használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket,
    amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák
    jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan
    minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan
    hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és
    azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor
    tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
    Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az
    aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru
    hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
    A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
    igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
    az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem
    teljesítette az alábbi feltételeket
    az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  32. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és
    céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy
    kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a
    csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés
    költségeinek viselését.
    megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
    ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé
    tételét
    a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali
    megszüntetését teszi indokolttá, vagy
    az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás
    észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut
    szerződésszerűvé tenni.
    Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak
    bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
    A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy
    egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás
    teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
    Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
    az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának
    megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
    vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy
    kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
    Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell
    számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
    A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell
    bocsátania.
    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű
    teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
    A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a
    megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok
    tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az
    adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb
    áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek
    megfelelő árukat tartsa meg.
    Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk
    egy része tekintetében szünteti meg, úgy
    a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
    az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában
    teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon
    belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  33. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
    Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem
    tudja használni.
    Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
    Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
    Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is
    megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
    egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban
    már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt
    érvényesíthet.
    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.
    Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?
    Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig,
    ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.
    E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az
    Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
    vagy
    az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
    egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
    azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  34. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    érvényesítheti.
    Jótállás
    Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
    az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki
    cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban –
    jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
    Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási
    nyilatkozatot kell átadnia.
    A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru
    teljesítésének időpontjában.
    A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
    az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály
    szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
    a jótállásra kötelezett nevét és címét
    a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
    azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
    a jótállás feltételeit.
    Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?
    Jótállási jogok
    A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben
    árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem
    vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a
    jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
    A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az
    Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
    Érvényesítési határidő
    A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    szerint:
    a. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    b. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    c. 250 000 forint eladási ár felett három év.
    E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama
    meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a
    hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
    A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az
    Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
    Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási
    határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
    Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  35. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra
    nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
    Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
    köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről
    megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles
    a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a
    fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános
    forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a
    vásárló részére visszatéríteni.
    A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi
    átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
    Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
    ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
    amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem
    nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc
    napon belül ki kell cserélni, vagy
    amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem
    nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján
    szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül
    visszatéríteni.
    Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
    az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
    a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
    alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
    a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
    alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
    amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem
    él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni,
    ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő
    eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
    A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy
    tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az
    üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
    valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti
    igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
    Kivételek a jótállás alól
    A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos
    rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós
    lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
    Ezen Áruk esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
    Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
    köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
    Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  36. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános
    szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
    Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve
    olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak.
    Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az
    esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak
    fennállását.
    Három munkanapon belüli csereigény
    Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három
    munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek
    esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét,
    akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut
    ki kell cserélnie.
    Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
    Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
    után keletkezett.
    Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
    és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból
    fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
    Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,
    kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők
    esetében
    Kellékszavatossági jogok általános szabályai
    Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az
    Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
    kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az
    Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
    elállhat.
    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az
    indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
    Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A
    használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket,
    amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák
    jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan
    minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan
    hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és
    azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor
    tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
    Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a
    teljesítés (átadás) napján indul.
    Termékszavatosság és Jótállás
    Domain
    E-mail
    Telefon
    Cégnév
  37. Hatályos ettől a naptól: 2023.06.20.
    A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.
    Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi.
    Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt
    közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.